Tutaj możesz kupić płytę

RGG – Mysterious Monuments On The Moon /2LP/

Premiera 08 Kwietnia 2022

Strona A:

  1. Monument I
  2. Monument II
  3. Planet LEM
  4. Moonray

Strona C:

  1. Son Of A Prince
  2. Fobos
  3. Monument V
  4. Monument VI

Strona B:

  1. Sixfold
  2. Monument III
  3. Monument IV
  4. Luna
  5. Vexations

Strona D:

  1. Monument VII
  2. Deimos
  3. Urantia
  4. Reversed
  5. Monument VIII

EAN: 5906489287206
NR. KAT VM 1002-LP
NOŚNIK: 2LP  BLACK

Winylowa edycja najnowszej płyty RGG zawiera 3 dodatkowe utwory ( Luna, Fobos, Deimos). Została wytłoczona na dwóch 180 gramowych krążkach. Lakierowana, rozkładana okładka (gatefold) znakomicie odwzorowuje świetny projekt graficzny autorstwa Małgorzaty Frączek.

Można o tym wydawnictwie pisać z perspektywy tajemnic, jakie od dekad owiewają ziemskiego satelitę, i próby artystycznego ujęcia tego, co nieznane i trudne do uchwycenia. Można próbować dopasowywać kolejne osiem Monumentów na płycie do tych, które tropią astronomowie i o których opowiadają najwymyślniejsze historie rzesze fascynatów. Można powiązać księżycowe inspiracje RGG z ogłoszonym rokiem Stanisława Lema, a muzyczną podróż nad księżycowymi monumentami porównać do podróży na księżyc Ijona Tichego. Nic jednak nie zmieni faktu, że wszystko to, to nic więcej niż, w najlepszym przypadku, zwyczajne didaskalia, bez których muzyka na płycie może się doskonale obejść. W swojej surowości, nieoczywistej urodzie czy nieprzewidywalności, RGG wciąż opowiada bez słów być może najważniejszą historię, jaką mogą opowiedzieć twórcy – historię o procesie uzyskiwania muzycznej, a może i nie tylko muzycznej, wolności.

Skład zespołu:
Łukasz Ojdana – przedstawiciel młodej generacji pianistów europejskich. Artysta postrzegający kulturę brzmienia i osobowość twórcy jako nadrzędne elementy budulcowe wyrazistego muzycznego charakteru, w którym inspiracja wyraźnie dystansuje pojęcie naśladownictwa stylu mistrzów. Poszukiwania młodego pianisty rozpościerają się w szerokim zagadnieniu sztuki, dotykając obszarów literatury, filozofii, teatru i duchowości.
Maciej Garbowski – reprezentant polskiej myśli kompozytorskiej, w której wyraźne wpływy technik charakterystycznych dla języka Lutosławskiego czy Pendereckiego syntetyzują z muzyczną erudycją i kontrabasową wirtuozerią. Garbowski zasłuchany w muzyce XX wiecznych twórców eksploruje zagadnienie melodyki i harmoniki, wplatając w nią słowiański liryzm i autorski charakter przepełniony wrażliwością i subtelnością.
Krzysztof Gradziuk – esteta perkusyjnego brzmienia, kolorysta i kreator melodii, artysta bezkompromisowy i poszukujący nowych ścieżek rozwoju w zgodzie z własnym poczuciem artystycznego smaku. Abstrakcyjność perkusyjnej treści w zestawieniu z elastycznością i wirtuozerią potęgują wrażenie niekonwencjonalnej sztuki gry, określając artystę mianem jednego z najbardziej oryginalnych perkusistów współczesnej, europejskiej sceny muzycznej.